• Intézetünk
  • Munkatársaink
  • Tevékenységeink
  • Orvosoknak
  • Gyakori kérdések
  • Elérhetőségek
  • Karrier
  • Telefon: +3618877900
    E-mail: info@ogk.hu

    Telefon: (+36) 1 489-5200 | E-mail: info@ogk.hu
    language enmagyar
    Sajtómegjelenések
    Sajtóközlemények
    2020-as cikkek
    2019-es cikkek
    2018-as cikkek
    2017-es cikkek
    2016-os cikkek
    2015-ös cikkek
    2014-es cikkek
    2013-as cikkek
    2021-es cikkek

    Részvételünk a XVIII. Országos Járóbeteg Szakellátási Konferencián

    XVIII. Országos Járóbeteg Szakellátási és XIII. Országos Járóbeteg Szakdolgozói Konferencia

    Balatonfüred, 2016. szeptember 14–16.

    A konferencia célja és kiemelt üzenete volt, hogy az ellátórendszer hatékonysága érdekében kapjon nagyobb teret a járóbeteg ellátás!

    konferencia – hagyományainak megfelelően - fórumot biztosított a járóbeteg szakellátás szabályozói környezetével, intézményi menedzsmentjével kapcsolatos témáknak, teret kaptak a szakmai a újdonságokat bemutató előadások is, mind szakdolgozói, szakorvosi és intézményvezetői szinteken.

    A konferencia helyet adott azoknak az előadásoknak, amelyek egy-egy intézmény által elért sikereket mutatták be. Az Országos Gerincgyógyászati Központ járóbeteg ellátását Bider Katalin ápolási igazgató mutatta be.

    Bider Katalin - Járóbeteg gerincsebészeti szakellátás szervezése az Országos Gerincgyógyászati Központban

    Bevezetés

    Az Országos Gerincgyógyászati Központ hazánk egyetlen olyan kórháza, amely a gerincbetegségek diagnosztikájának és kezelésének szinte teljes spektrumát átfogja. Jelenleg a Budai Egészségközpont Kft. üzemelteti.

    A járóbeteg szakellátás elsődleges tevékenysége a gerincbetegségek teljes körű kivizsgálása és kezelése. Az ellátásszervezés elsődleges szempontja a valódi szolgáltatás szemlélet, melyet minél több magán-egészségügyi menedzsment eszközök felhasználásával valósítunk meg.

    Az utóbbi években olyan szervezési megoldásokat és folyamatszabályzásokat vezettünk be melyek az ügyfelek megelégedettsége és ellátás biztonsága mellett nem utolsó sorban költséghatékonyak is.

    Intézményünk filozófiája: „Az informált páciens képes valódi partnerré válni.

    A filozófiát követő ellátás során nagy hangsúlyt fektetnek munkatársaink a páciensek minél szélesebb körű tájékoztatására melyet 2006-tól kidolgozott írásos Betegtájékoztató füzetek is segítik.

    A műtéti megoldásra váró páciensek kivizsgálás programját, időpont egyeztetését és ellenőrzését ellátás szervező munkatársak végzik.

     

    Eredmények

     Egyre növekvő és napszakra lebontva ingadozó betegforgalom hatására összevonásra került a járó- és fekvőbeteg adminisztrációs csoport.

    Az ambuláns leírás támogatásaként diktafon és központi ambuláns leíró állomások lettek kialakítva.

    Az összevonásnak köszönhetően javult az adminisztrációs feladatok hatékonysága mind a járó- és fekvőbeteg ellátásban.

    Javult a létszám és munkaidő kihasználtság az adminisztrációs csoportban és egyben nőtt a munkatársak motiváltság szintje.

    Az általunk használt betegtájékoztatási módszer havi monitorozása során szinte teljes körű betegelégedettséget értünk el.

     

    Következtetések

     Az évek során fokozatosan nőtt a gerincpanaszokkal Intézményünkhöz fordulók száma.

    A megnövekedett forgalom zökkenőmentes ellátása érdekében új Betegfelvételi Központot alakítottunk ki, mely nagymértékben elősegíti a hatékony betegforgalom beáramlást csökkentve a páciensek várakozási idejét.

    Folyamatos törekvésünk a maximális teljesítmény elérése mellett a magas szakmai színvonal megtartása. Ennek érdekében meghozott menedzsmenti döntések eredményeként ügyfeleink elégedettek az általunk nyújtott szolgáltatással és a benne dolgozók is szervezetten és örömmel végzik munkájukat.