Az Országos Gerincgyógyászati Központ hazánk egyetlen olyan közfinanszírozott kórháza, amely a gerincbetegségek diagnosztikájának és kezelésének teljes spektrumát átfogja.

English

Hétköznapi tanácsok

Tanácsok a hétköznapokra

A heveny gerincfájdalom javulási időszakában elsajátított gyógytornát rendszeresen végezze otthonában.

Mindennapjaiban törekedjen a mozgásszegény életmód megváltoztatására:

  • helyezze előtérbe a gyaloglást, sétát, lépcsőzést
  • csökkentse az ülés idejét, az ülőmunkát óránként szakítsa meg
  • ergonómiailag jól kialakított széken, jó helyzetben üljön
  • szükség esetén használjon helyes ülést segítő gyógy-párnát
  • javasoljuk a rendszeres úszást (elsősorban a hátúszást)
  • ha van lehetősége sportoljon rendszeresen (minden sporttevékenységre igaz, hogy a sérülés megelőzése érdekében szükséges a törzsizomzat megerősítése célzott gyakorlatokkal, az elsajátított gyógytorna rendszeres végzésével)

Álló munka során farizmát és hasizmát tartsa feszesen, behúzva.

Hosszantartó álló helyzetben testsúlyát hol az egyik, hol a másik lábára helyezze.

Felegyenesedést végezze egyenes derékkal, megfeszített farizmokkal.

Óvja gerincét a hidegtől, huzattól.

Célszerű közepesen kemény fekhelyet választani, mely alvás során megfelelő támaszt nyújt a gerincének.

Kerülje a gerincet terhelő, rossz mozdulatokat.
Például: gyakori előrehajlást helyettesítse egyéb testhelyzetekkel (guggolás, térdelés) nehéz súlyt egyenes derékkal emeljen nagyobb vagy szokatlan terhelés esetén szükség lehet segédeszköz (fűző, támbot, Schanz gallér) használatára.

Bővebben itt olvashat a gerinckímélő életmódról